גל שישי? מעל 4,500 מאומתים חדשים אתמול

    צבי טסלר No Comments on גל שישי? מעל 4,500 מאומתים חדשים אתמול

    טרם ברור האם אנחנו לפני גל שישי, אך מספרי המאומתים לקורונה ממשיכים לטפס ואתמול הם הגיעו ל- 4,585 מאומתים חדשים – מספר שיא מזה חודשיים | המומחים מהמרכז הרפואי קפלן מסבירים את המצב

    צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאתמול דווח על עלייה חדה במספרי המאומתים לקורונה, היום מדווח שוב משרד הבריאות על המשך מגמת העלייה בתחלואה שמתפשטת בתוך הארץ.

    אתמול נרשמו 4,585 מאומתים חדשים לקורונה מתוך 22,501 נבדקים שזה שיא חדש במספר החיוביים לנגיף הכי גבוה מהחודשיים האחרונים, ומקדם הדבקה עומד על 1.19.

    בתוך כך, התפוסה במחלקות הפנימיות ברוב המרכזים הרפואיים עומדת על 100% ויותר כמו בשיאי החורף, בהם מאושפזים 89 חולים שמצבם מוגדר קשה מתוכם 18 מונשמים.

    ריטה ברדינשטיין, מנהלת מערך המעבדות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית מגיבה לעלייה ואומרת: "בימים האחרונים אנו עדים לעליה משמעותית במספר המאומתים מבין בדיקות הקורונה. לא ראינו כמות כזו של בדיקות חיוביות מאז אפריל".

    "המיון הביולוגי שלנו פתוח רצוף מתחילת המגפה" היא מוסיפה ואומרת, "אבל בחודשיים האחרונים כמות המטופלים בו היתה במספרים בודדים ליום. כעת אנחנו מתחילים לראות עליה מדאיגה בכמות המטופלים וכמות המאומתים. גם בקרב אנשי צוות יש מאומתים, גם אם בשלב זה מדובר בבודדים. בנוסף, שיעור הבדיקות החיוביות בקהילה עומד על כ-40% כבר מספר ימים".

    פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן וחבר בצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות אומר: "אנחנו עוקבים בזהירות אחר המגמה ועדיין לא ממהרים להסיק מסקנות. המדד המרכזי הוא אשפוזים של חולים קשים, וזה צפוי לעלות בהתאם, כפי שראינו בגלים הקודמים".



    0 תגובות